2012. aastal oli Eesti kool digitehnoloogiate kasutamisel PISA uuringus liider, kümne aastaga oleme selle positsiooni loovutanud: 15-aastastest ainult 47,5 protsenti kasutab arvutit õppetöös kas kord või enam nädalas.
2012. aastal oli Eesti kool digitehnoloogiate kasutamisel PISA uuringus liider, kümne aastaga oleme selle positsiooni loovutanud: 15-aastastest ainult 47,5 protsenti kasutab arvutit õppetöös kas kord või enam nädalas. Soomes on see näitaja 74,5 protsenti, Taanis 85,2 protsenti. Eesti 15-aastased kasutavad digivahendeid lausa 36,8 tundi nädalas meelelahutuseks, samas õppetöös keskmiselt 1,6 tundi päevas, mis on uuringus osalenud riikide keskmisest 0,3 punkti vähem.
E-eksamid on 21. sajandi autentne viis suuremahulise riikliku hindamise läbiviimiseks. Hindamisel tehnoloogia kasutamine on ressursisäästlik – e-hindamisel hindab ligi 75 protsenti ülesannetest arvuti, jättes inimesele hindamiseks need ülesanded, mida ei ole mõistlik tehnoloogiaga hinnata või mida me veel niimoodi hinnata ei oska. Võrdluseks: ka teiste riikide haridussüsteemides on juba mindud või ollakse minemas üle e-hindamisele, eri tempos, aga sihikindlalt. Nii on hindamine elektroonne meie naabritel Soomes, Rootsis, Norras. Soomes on gümnaasiumi lõpus toimuvad eksamid elektroonsed juba 2017. aastast, viimasena, vahetult enne koroonapandeemiat digiteeriti matemaatikaeksam.
E-eksamid muudavad hindamise õppija jaoks objektiivseks. Eksaminandi tulemus ei tohi sõltuda sellest, kas ta meeldib hindajale või kas hindaja on karm või leebe. Hindamine peab olema objektiivne ja arvuti hindamine seda on.
Järjekindel, tark digivahendite kasutus õppetöös ning koolide tehnoloogiapargi parendamine peaksid tagama, et arvutist saab põhikooliõpilase koostööpartner nii igapäevaselt kui e-eksamipäeval. Digioskused, sh valmisolek e-eksamite sooritamiseks peavad tekkima ikkagi kooli igapäevase õppetöö käigus, mitte kuidagi muud moodi. Oleme astunud juba tehisintellekti sajandisse, katsuks nüüd e-eksamitega ka järje peale saada.