Võimul olev poliitik peab arvestama, et tema valitsusaeg võib sattuda kriisiajale ja ta peab seega olema valmis langetama ka raskeid otsuseid. Praegune valitsuskoalitsioon sai võimule juba käiva Ukraina sõja ajal, järelikult ei tohiks raskete otsuste tegemise vajadus tulla valitsuserakonna poliitikutele mingisuguse üllatusena.
Aga ei. Lisaeelarve vastuvõtmine meenutab nagu mingisugust rahvateatri janti. Peaminister Kaja Kallas teatab, et peab koalitsioonipartnereid läbirääkimisteks taga ajama, nood aga räägivad vastupidist. Meenub kuulus valm luigest, haugist ja vähist, kes üritasid vankrit vedada, aga see ei liikunud paigast, sest vedajad liikusid kõik ise suunas. Praegu on riigivankriga samamoodi – kõik kolm osapoolt tõmbavad seda eri suunda.
Postimees kirjutab, et 17-miljardilise eelarve juures käib vaidlus näiteks selle üle, kuidas kärpida siseministeeriumi vastutusalast kuus miljonit eurot. On selge, et säärane otsus on poliitiline ja eeldab head tahet kõikidelt osapooltelt.
Ent poliitiline tahe ja soov riigivankrit ühiselt ja ühes suunas vedada on praegu midagi, mida ei ole. Säärane suutmatus kokku leppida erineb karjuvalt näiteks masuaastaist nullindate lõpust. Nii oli 2009. aasta I kvartali majanduslangus 15,1 protsenti, 2024. aasta I kvartali majanduslangus on 2,1 protsenti. Ometi suutis toonane koalitsioonivalitsus masust välja tulla ja Eesti majanduse kasvule pöörata.
Lisaeelarve vastuvõtmine meenutab nagu mingisugust rahvateatri janti. Peaminister Kaja Kallas teatab, et peab koalitsioonipartnereid läbirääkimisteks taga ajama, nood aga räägivad vastupidist.