MART RAUDSAAR Kolm rahvusvahelist liiklusfakti, ilmselt kasutut (7)

Mart Raudsaar
, Postimehe arvamustoimetuse juhataja
Copy
Mart Raudsaar.
Mart Raudsaar. Foto: Madis Veltman

Sõitsin eelmisel nädalal taas läbi Euroopa Hispaaniasse, mida ma teen igal aastal korra või paar. Esitan järgnevalt mõned hinnangutevabad tähelepanekud. Igaüks võib mõtetest arvata, mida soovib, tegemist on üksnes enam kui nelja tuhande kilomeetri jooksul kogutud faktidega.

Esiteks, Eesti registrimärgiga autovedajad on muutunud väljasurevaks tõuks. Kohtasin neid täpselt kolm korda. Arvestades eelmiste sõitude kogemust pole tegemist juhuse, vaid trendiga. Jah, Eesti on ka väiksem kui Rumeenia või Poola, kelle autovedajaid on kõik kohad täis. Kuid millegipärast võis iga natukese aja tagant kohata Läti numbrimärgiga veoautosid ning Leedu masinaid nägi päris sageli. Empiirilis-teaduslikult, Läti ja Leedu autovedajate suurem sagedus võib olla küll seotud nende riikide suurusega, kuid seos polnud kindlasti proportsionaalne. Tähendab, Eesti vedajatel on mingi probleem.

Teiseks, oleme kuulnud sõnumit, et diislikütuse hind Eestis kallineb, kuna tõstetakse aktsiisi. Saame näha, kuidas sellega läheb, kuid näiteks Saksamaal ja Prantsusmaal erinevad hinnad tanklates märkimisväärselt. Varasema kogemuse põhjal on tegemist riikidega, kus on kõige kallimad liitrihinnad nendest maadest, mida teel läbin. Kiirteeäärsete tanklate diislikütuse liitrihind ulatub kahe euroni ning mõnikord ka üle selle.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles