Diplomaatia keeles tähendas see presidendi paikapanemist. Riigikohtu otsust pole koalitsioonil võimalik aga eirata, ehkki tõenäoliselt kulub veidi aega seedimaks, mis edasi saab. Ühelt poolt ei kirjelda põhiseadus täpselt, millal võib eelnõud usaldusküsimusega siduda. Teiselt poolt ei anna puuduv instruktsioon valitsusele vaba voli siduda eelnõusid usaldushääletustega piiramatult, otsustas riigikohus.
Otsus toetab presidendi argumentatsiooni ja on loogiline. Valitsus ei tohi kaaperdada riigikogu võimalust eelnõusid seadusandliku võimuna arutada. Vastupidine olukord meenutaks valitsuse valitsemist dekreetide abil.
Paraku pole meil mõtet eeldada, et riigikohtu otsus tooks kaasa parlamentaarse kultuuri paranemise. Otsus on õige ja vajalik, kuid kahjuks kasutu. Kui koalitsioon ei saa opositsioonist teerulliga üle sõita usaldushääletuste abil, teeb ta seda edaspidi obstruktsiooni piiravate hääletuste abil.
Nii on selle nädala kolmapäeval juba juhtunud. Kolmapäeval võttis riigikogu koalitsiooni häältega vastu juhatuse ettepaneku lõpetada vaheaegade võtmine eelnõu 344 SE muudatusettepanekute eel. Tegemist pole muide suvalise eelnõuga, vaid e-hääletamist käsitleva eelnõuga.
Tegemist on püssiga, mille torul on kaks otsa. Täna vehib sellega Reformierakond, homme võib-olla EKRE.
Nõnda, ei mingit kobinat ja kiire menetlus! Ehkki opositsioon viitab vastuolule riigikogu kodukorraga, tugineb koalitsioon ühele teisele riigikohtu otsusele läinud aasta suvest. Nimelt otsustas riigikohus toona, et obstruktsiooni tuleb taluda vaid määrani, mis ei halva täielikult riigikogu tööd. Järelikult oli obstruktsiooni piiramine parlamendi kevadhooajal koalitsiooni häältega õigustatud.