KaLS eelnõu § 53 5. lõige kätkeb olulist ohtu kaitseliitlaste kaitsevalmidusele. Osundatud lõike kohaselt tekib riigil või Kaitseliidul liidu liikme suhtes regressiõigus tekitatud kahju hüvitisena makstud summa ulatuses.
Põhimõtteliselt ei ole kaitseliitlase süülise tegevuse või tegevusetuse korral regressiõiguse kasutamise seadustamine tavatu, kuid Kaitseliidu puhul tuleb arvestada ühte väga olulist aspekti.
Vabatahtlikud kaitseliitlased, kes on autojuhid, sõidavad teeliikluses Kaitseliidu autodega, millele pole ostetud liikluskindlustuse kaitset. Kaitseliidu ametnikud on kasutanud seaduses antud õigust jätta musta numbrimärgiga autodele liikluskindlustus ostmata raha vähesuse tõttu.
Mõneti on see mõistetav, kuid selle tagajärjel on kaitseliitlasest autojuht pandud reaalse olulise riski olukorda. Ta peab käsu alusel asuma autojuhina täitma teenistusülesandeid, kuid tema tahtest sõltumata on ta jäetud teeliikluses vastutuskindlustuse kaitseta.
Tegelikkuses tähendab see, et kaitseliitlasest autojuht võib olla olukorras, kus ta peab hakkama riigile maksma enda tekitatud suurt rahalist liikluskahju (2 500 000 eurot isikukahju korral).
Abi pole ka sama paragrahvi 11. lõikes väidetust, et süü hindamisel arvestatakse kaitseliitlase haridust, liikmeks oleku aega, teadmisi ja oskusi.
Esiteks, Kaitseliidu ülem või tema volitatud isik otsustab, kas ja kui suures ulatuses nõudeõigust kasutada üksnes siis, kui kahju korvatakse kannatanule Kaitseliidu eelarvest. Valitsuse reservfondist välja makstud hüvitise regressiõiguse otsustab vormiliselt kaitseminister, kuid tegelikult ametnikud.
Teiseks, osundatud lõik on vastuolus põhiseaduse § 12s sätestatud võrdse kohtlemise printsiibiga, sest nähakse ette võimalus kohelda sama ülesannet täitnud kaitseliitlasi erinevalt.