Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

TIIA VIHAND Eesti majanduskasvu oluline ergutaja

Volkswageni Põrnikas, hea 1930. aastate disain. Disainida saab nii autosid, maju kui teenuseid - peaaegu kõike.
Volkswageni Põrnikas, hea 1930. aastate disain. Disainida saab nii autosid, maju kui teenuseid - peaaegu kõike. Foto: Peeter Langovits

Hiljuti avaldas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium visiooni Eesti majanduspoliitika arenguks, esitades plaani, mis seab suunised ja mõõdikud 2035. aastani. Dokumendi ambitsioon on julge: kahekordistada Eesti majanduse maht aastaks 2035. Milline roll võiks olla selles disainil, kirjutab Eesti Disainikeskuse juhataja Tiia Vihand.

Dokumendis ei olnud mainitud sõna disain, aga Eesti disainerid tahavad kindlasti selle ambitsiooni realiseerimisele kaasa aidata. Nagu uuringud näitavad, ei ole teadlik disaini kasutamine paraku mitte midagi iseenesestmõistetavat.

Meid ümbritsev füüsiline ja digitaalne ruum ning tehismaailmaga suhestumise viisid on kellegi poolt kujundatud. See, kuidas ja millest asjad on tehtud, millised nad välja näevad ja milline on tarbijate kasutuskogemus, on (enamasti) disainerite looming. Seda, et majadele annavad kuju arhitektid ja riideid loovad rõivadisainerid, teavad kõik, aga iga päev kasutatavate esemete, veebisisu ja teenuste üle liiga palju pead ei vaevata.

Tagasi üles