SIRJE POTISEPP Limonaad pole eluohtlik, küll aga üks teine igapäevane asi (19)

Sirje Potisepp
, Eesti Toiduliidu juht
Copy
Kui suhkrumaks kehtima hakkab, läheb nii Kellukese limonaadi kui Coca-Cola pudel mitukümmend senti kallimaks.
Kui suhkrumaks kehtima hakkab, läheb nii Kellukese limonaadi kui Coca-Cola pudel mitukümmend senti kallimaks. Foto: Tairo Lutter

Isegi WHO-l pole veenvaid tõendeid selle kohta, et suhkrumaksu kehtestamisega kaasneks rahva tervise paranemine, kirjutab Eesti Toiduliidu juht Sirje Potisepp. 

Magustatud jookide maksu kehtestamise nimel võitlejad on varmad diskrediteerima mistahes suhkrumaksu olematut mõju tõestavate uuringute tulemusi, väites, et neid on rahastanud toidutootjad ise. Samal ajal aga jäetakse mainimata, et isegi WHO-l pole veenvaid tõendeid selle kohta, et maksu kehtestamisega kaasneks rahva tervise paranemine.

Maksupooldajad joonistavad oma soovunelma põhjal lihtsustatud sündmuste jada, mille ühes otsas on jookides sisaldava suhkrukoguse maksustamine ja teises ülekaalulisuse ja teiste raskete tervisekahjude, mõne arvates isegi enneaegsete surmade vähenemine. Ehk siis suhkrumaks tõstab limonaadide hinda, mille tulemusena muutub limonaad mõnikümmend senti kuni paar eurot kallimaks. Magusaisus vaevlev tarbija seisab leti ees ning nähes limonaadi kallimat hinda, valib ta mõne muu toote.

Kommentaarid (19)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles