Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

ERKKI KOORTI ANALÜÜS Venemaa peaks oma laevastiku taastamiseks pöörduma Varssavi poole ehk Ukraina edukas jaht «kärnkonnadele» (6)

Copy
Parempoolne laev on tänaseks merepõhjas. Tsezar Kunikov osalemas õppustel okupeeritud Krimmis 18. oktoobril 2021.a. TASS
Parempoolne laev on tänaseks merepõhjas. Tsezar Kunikov osalemas õppustel okupeeritud Krimmis 18. oktoobril 2021.a. TASS Foto: Sergei Malgavko

Venemaa on kaotanud hinnanguliselt 20% Musta mere laevastikust ning nende laevade taastamine pole lihtne. Mis seisu on Venemaa tänaseks sattunud, kirjutab Postimehe ja Sisekaitseakadeemia julgeolekuekspert Erkki Koort.

14. veebruaril 2024 lasid Ukraina väed Krimmis Alupka linna lähedal meredroonidega põhja järjekordse Venemaa sõjalaeva. See oli suur Ropuša klassi dessantlaev Tsezar Kunikov (pikkus 122m ja laius 15m). Lihtsalt meenutuseks, et rahvusvahelise õiguse kohaselt toimus rünnak Ukriana territoriaalvetes. Väga kummaline kokkusattumus on, et dessantlaev uppus samal kuupäeval (14.02.1943), kui hukkus talle nime andnud sõdur.

14. veebruaril 2024 õnnestus Ukrainal uputada suur 112-meetrine dessantlaev Tsezar Kunikov. Laev uppus ühes meeskonna ja sadade tonnide sõjavarustusega Krimmi ranniku lähedal Ukraina territoriaalvetes.
14. veebruaril 2024 õnnestus Ukrainal uputada suur 112-meetrine dessantlaev Tsezar Kunikov. Laev uppus ühes meeskonna ja sadade tonnide sõjavarustusega Krimmi ranniku lähedal Ukraina territoriaalvetes. Foto: Defense Intelligence of Ukraine
Tagasi üles