MERLE RUZITŠ Kõik räägivad õpetajate palkadest, aga unustame nende vaimse tervise (3)

Merle Ruzitš
, Lilleoru põhikooli juht, TÜ haridusinnovatsiooni magistrant
Copy
Palgatõusu nimel streikivad õpetajad kogunesid esmaspäeva hommikul Toompeale meeleavaldusele.
Palgatõusu nimel streikivad õpetajad kogunesid esmaspäeva hommikul Toompeale meeleavaldusele. Foto: Mihkel Maripuu

Stressiga toimetulek on õpetaja jaoks ellujäämisoskus, mis võiks kaasa tulla juba ülikoolist, kirjutab Merle Ruzitš, Lilleoru põhikooli juht, TÜ haridusinnovatsiooni magistrant.

Õpetajate streigiga on üles kerkinud mitmed teemad – palganumbri kõrval on kõne all nii õpetajate ülekoormus, sh üle aja töötamine kui erinevate tööülesannete suur hulk. Tore, et arutellu on lisandunud õpetajate karjäärimudeli küsimus, kuna sellel on oluline roll välise motivatsiooni tekitamisel, et meie koolid ei jääks ilma headest õpetajatest ning oleks tagatud pealekasv uute ja innukate haridusandjate näol.

Palju vähem on seejuures räägitud aga õpetaja sisemisest ressursist ehk stressiga seotud teemadest. On üldtuntud fakt, et Eesti õpetajatest paljud on läbi põlenud või töötavad viimase piiri peal. Vähese rahastusega, suure koormuse ning keeruliste õppeolukordade kõrval on ühiskond õpetajatele esitanud vägagi kõrged emotsionaalsed nõudmised.

Tagasi üles