Erkki Bahovski kirjutab laupäevases Postimehe lisalehes, et koolis ei õpetata asju seostama ja iseseisvalt mõtlema ja et enamik teab ajaloost vaid «valitud palu», mida raamatud ja filmid neile ette on söötnud.
Ajalugu on aja lugu. Ajaloo õpetamine koolis peaks olema faktidele tuginev lugude õpetamine. Lood jäävad meelde, need muudavad faktid elavaks, lugudega saab luua seoseid, neile tuginedes saab teha järeldusi.
Ajaloo õpikutes ei ole enam lugusid, on pelgalt sündmuste/perioodide lühikokkuvõtted ja põhifaktid. See on viimase kümnendi trend, kui õpilaste koormuse vähendamise nimel õpikute teksti pidevalt lühendati. Lugude väljajätmist on püütud kompenseerida rohke pildimaterjaliga, mis paraku lugusid ei asenda.
Kas tänapäeva koolis on üldse võimalik süsteemse ajaloolise mõtlemise kujundamine?
Ajaloo õppimine ei tohi jääda pelgalt faktide meeldejätmiseks. Millegipärast on levinud arusaam, et faktide õppimine ei ole vajalik, kooli kritiseeritakse faktikeskse õpetamise pärast. Millele tugineda aruteludes, seoste otsimises ja järeldustele jõudmises, kui me ei tea konkreetseid sündmusi või isikuid?
Ajalooõpetuse probleem on pigem selles, et tunnis ei jää piisavalt aega lugudeks, mis muudaksid faktid elavaks. Ja võib-olla ka selles, et õpetaja tihti ei riski midagi õppematerjalist käsitlemata jätta. Õpiku õpetamine algusest lõpuni tundub turvaline, kuigi õppekava võimaldab valikuid.
Kuidas kujuneb tänapäeva noore inimese minevikuteadlikkus? Ajalooga on noored kokku puutunud juba enne ajalootundide algust. Siin on oma roll filmidel, telesaadetel, raamatutel, reisidel.