STEVEN SEPP Planeeritav vesinikutaristu tooks Eestisse odavama elektrihinna (11)

Steven Sepp
, Eesti Vesinikuklastri arendusjuht
Copy
02.10.23, Tallinn. Euroopa Liidu projekti raames sõidab Euroopa rohelises pealinnas Tallinnas vesinikubuss. Tallinna Linnatranspordi AS testib vesinikubussi 3.–5. oktoobrini liinil nr 16.
02.10.23, Tallinn. Euroopa Liidu projekti raames sõidab Euroopa rohelises pealinnas Tallinnas vesinikubuss. Tallinna Linnatranspordi AS testib vesinikubussi 3.–5. oktoobrini liinil nr 16. Foto: Taavi Sepp

Jaanuari alguses sõlmisid Soome, Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Saksamaa gaasisüsteemihaldurid lepingu Põhjamaade-Balti vesinikukoridori teostatavuse uurimiseks, mis peaks valmima 2024. aasta keskel. Eesmärk on uurida piiriülese vesinikutaristu rajamise võimalusi, mis ühendaks Põhja-Euroopa rohevesinikutootmist Kesk-Euroopa tarbimisega.

Planeeritav vesinikutaristu võimaldaks suuremahulisi ülekandeid pikkade vahemaade vahel, mis tooks kaasa mitu eelist. Eesti jaoks tähendab meie territooriumi läbiv vesinikutoru seda, et saame toota roheenergiat (antud juhul tähendab see taastuvenergiaallikate abil toodetud vesinikku – toim), sõltumata olemasolevate elektriühenduste läbilaskevõimest, tagades stabiilsema hinna meie tootjatele.

Lisaks suurendaks see meie energiajulgeolekut ja tekitaks võimaluse kasutada odavat roheenergiat vesiniku tootmiseks, kui elektrit on üle. Odavam elekter ja vesinik loob võimalused arendada energiamahukat tööstust ja luua Eestis rohkem lisandväärtust. Aga selleks, et luua turg, on vaja tõhusat taristut. Vesiniku näitel on see torustik, mis ühendaks potentsiaalse tootmise ja tarbimise Eestis laiema Euroopaga.

Kommentaarid (11)
Copy
Tagasi üles