Kõige raskemate tagajärgedega on need rünnakud, mille vastu pole valmistutud. Kui sa ei tea, mis sind ohustab, on ilmne, et hüpoteetilise ohu reaalseks küberründeks muutudes on ka tulemused palju rängemad, ettevõte on pikemaks ajaks töövõimetu, mainekahju on suurem, kirjutab Telia IT teenuste juht Lauri Tiitus.
Tellijale
LAURI TIITUS ⟩ Kust alustada, et kurjategijad klientide andmeid ära ei varastaks
Kuidas küberrünnakuteks valmistuda? Esimene asi on kindlaks teha, kus on sinu ettevõtte kõige nõrgemad kohad. Reaalses maailmas on asi mõneti lihtsam, kui näiteks kontori aken on pärani lahti, siis torkab see otsekohe silma. Kübermaailmas nõuab veendumine, et kõik uksed-aknad on ilusti lukus ja võtmeid pole jäetud väljapoole, omajagu rohkem tööd. Suures plaanis saab olukorra kontrolli alla võtmise jagada kolmeks lõiguks.