VAHUR LUHTSALU Rail Baltic peab viima tunniga Tallinnast Riiga. Kuid kas saame iga päev reisijad kokku? (45)

Vahur Luhtsalu
, diplomaat ja kolumnist
Copy
Rail Balticu Pärnu reisiterminal näeb kunstniku kujutluses peibutav välja küll. Arhitektuuribüroo Pluss ideekavand «Water Strider».
Rail Balticu Pärnu reisiterminal näeb kunstniku kujutluses peibutav välja küll. Arhitektuuribüroo Pluss ideekavand «Water Strider». Foto: Arhitektuuribüroo Pluss

Rail Baltic peaks võimaldama Tallinnast Riiga jõuda tunniga ja loetud tundidega ka Vilniusesse, Varssavisse, häirides võimalikult vähe raudteetrassile jäävat elusloodust ja piirkonna inimesi, kirjutab kolumnist Vahur Luhtsalu.

Tegu on kaheosalise artikli II osaga. Vahur Luhtsalu arvamuse I osa saad lugeda siit (Postimees 03.12).

Indoneesia, India, USA, Suurbritannia, Malaisia, Singapuri ja teiste riikide kiirraudtee projektide arenguid on ka meil mõistlik jälgida ja tähele panna. Balti riikide vahelise Rail Balticu prognoositav kiirraudtee kasutus – kokku 16 reisi päevas Eesti, Läti ja Leedu linnade vahel ja 10 reisi päevas Kaunase ja Leedu-Poola piirijaama vahel mõlemas suunas 2030.–2050. aastal jääb Jakarta-Bandungi kiirrongi kasutusele praegusel ajal ligemale kaks kuni kolm ja indialaste ootustele Mumbai-Ahmedabad kiirrongi kasutuse puhul enam kui kuus korda alla.

Kommentaarid (45)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles