Põhjendamatu on aga paljukuuldud hirm, et kui juba päris pisikesena lapsele arvutit kätte ei anna, jääks ta justkui tulevikus konkurentsieelistest ilma.
Loomulikult võib arvutist ka päris pisikese lapsega koos vahest üht-teist uudistada, kuid laps ja arvuti omapäi ei arenda väikelapseeas väga midagi. Arvamus, et ekraanilt õpitu suudab väike laps päris ellu üle kanda, realiseerub aga väga harva, sest neil on selleks lihtsalt liiga vähe elukogemust, millega nähtut siduda.
Näen sageli lapsevanemaid, kes oma väikelaste arvutikasutamisest ülevoolava vaimustusega räägivad. See, et juba väga väike laps suudab tehnikaga üliosavalt tegutseda, pole põhjus vaimustumiseks.
Lapsele meeldiv ei tähenda talle alati head ja kasulikku. On kaalukaid argumente, miks soovitan pakkuda iseseisvat arvutikasutamist alles neljandast eluaastast, mitte varem, ning sedagi piiratult ja läbimõeldult. Alljärgnevalt mõned olulisemad neist.
Esiteks on intensiivsete ja kiirelt vahelduvate ekraanilt kuvatavate ja vilkuvate impulssidega maast madalast silmitsiolek juba praeguseks tekitanud hulga närvilisi ja igavuse all kannatavaid lapsi. Päris elu ei sähvi igal nurgal vastu nagu ekraanidel ega ole pooltki nii kiire ja põnev.
Teadlasedki räägivad «ekraanide» levikuga kaasnevast hüperaktiivsete ja tähelepanuhäiretega laste arvust. Loomulikult pole arvuti ainus mõjur, kuid süvendab märkimisväärselt probleeme.
Teiseks ei saa arvuti vahendusel maailma tundmaõppimist õigeks pidada seni, kuni inimesel tuleb toimetada ka oma käte ja jalgade ning kogu füüsisega. Motoorika areng, reaalsusest ja füüsilisest maailmast ettekujutuse saamine ei saa tekkida vaid klahvidel tippides või ekraani puudutades. Võimalikult erinevate asjadega reaalne kokkupuude ja kogemused annavad oma meeleliselt tajutavas mitmemõõtmelisuses ajule oluliselt rohkem vajalikku infot ja panevad asju uutes seostes nägema, ning mis põhiline – arenema.