Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Maiko Kalvet Et must reede närvi mustaks ei ajaks: kuidas veebist ostes mitte petta saada

Musta reede kampaania on peamiselt kolinud veebipoodidesse.
Musta reede kampaania on peamiselt kolinud veebipoodidesse. Foto: Shutterstock

Must reede, aasta suurim allahindluste päev, on Eestiski iga aastaga aina populaarsem. Kahetsusväärselt on sellest teadlikud ka petturid, vaidlusi ja muret tekitavad aga ka ausad, ent saamatud ettevõtjad, märgib ERGO õigusabikulude kindlustuse portfelli juht Maiko Kalvet.

Esimene ja tähtsaim samm enda kaitsmiseks on ühtlasi ka kõige lihtsam: enne ahvatleva hinnaga ostu eest ülekande tegemist tuleks otsida internetist müüja kohta infot. On hämmastav, kui kerge vaevaga tegelikult petturite kohta internetist hoiatusi leiab ja kui vähesed inimesed seda teavet ostuotsuste tegemisel arvesse võtavad. Väga sageli piisab ühest Google’i päringust, et saada aru kaupleja kahtlasest taustast, pettunud klientide lood tulevad esile juba otsingutulemuste esimesel leheküljel.

Kahetsusväärselt tihti jätavad aga inimesed selle otsingu tegemata, olles kas lihtsalt erakordselt optimistliku meelelaadiga või siis «heast hinnast» pimestatud. Samas selgub hiljem, et juba üksainus Google’i otsing oleks andnud konkreetse e-poe kohta hoiatava signaali.

Tagasi üles