IVERSON NG Eesti on alustanud Balticconnectori kahjustamise uurimist valesti

Iverson Ng
, kolumnist
Copy
NewNew Polar Bear 2023. aasta juulis, seda laeva kahtlustatakse Läänemere kommunikatsioonide kahjustamises.
NewNew Polar Bear 2023. aasta juulis, seda laeva kahtlustatakse Läänemere kommunikatsioonide kahjustamises. Foto: Portnews.ru

Hongkongis registreeritud aluse NewNew Polar Bear uurimine on paljastanud suurema probleemi – Eesti Hiina-poliitikas puuduvad nüansid, kirjutab kolumnist Iverson NG.

Oktoobris pärast veealuse gaasitoru ja kahe telekomikaabli kahjustamist tegi Eesti valitsus strateegiliselt vale sammu, kui võttis ühendust Hiina ametnikega. Kuna laev kuulub Hiina kodanikule ja selle emafirma on Hiina ettevõte, pöördus Eesti valitsus Hiina valitsuse poole, lootes konstruktiivset koostööd, et uurida, kas Hongkongi alus on seotud kaabli kahjustamisega, mis on «inimtegevusest tingitud». Pole üllatav, et Hiina välisministeerium kutsus üles ainult «objektiivsele uurimisele» ilma ühtegi sisukat kommentaari andmata.

Avalikkuse ja isegi mõnede välispoliitika asjatundjate silmis kõlab peaminister Kaja Kallase viide Hiina võimalikule ÜRO mereõiguse konventsiooni rikkumisele julge ja väärtuspõhisena, kuid tõe väljaselgitamisele töötab see samm vastu. Eesti valitsus on senimaani teinud kaks ebamõistlikku sammu: ta on valesti aru saanud Hiina loogikast ja teda ei ole piisavalt informeeritud sellest, kuidas Hiina kasutab ära Hongkongi de jure autonoomset süsteemi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles