MAARJA PILD Facebook saab jälle jõukamaks – sel korral meie andmete arvelt (3)

Maarja Pild
, Advokaadibüroo TRINITI advokaat, Tartu Ülikooli privaatsuse ja andmekaitse külalislektor
Copy
Meta juht Mark Zuckerberg.
Meta juht Mark Zuckerberg. Foto: Michael Brochstein/ZUMAPRESS.com

Suurkorporatsioonidele kuuluvat sotsiaalmeediat kasutades on meil aina vähem kontrolli. Nii selle üle, kelle postitusi Facebook meile näidata suvatseb, kui ka selle üle, milliseid reklaame seal näeme. Eriti aktiivseks on muutunud ka teated: «Eemaldasime sinu postituse.» Miks? Ei ole teada. Nüüdseks on Metale kuuluv Facebook otsustanud justkui kasutajale pisut kontrolli oma andmete ja sisu üle tagasi anda. Selle eest tuleb aga kasutajal maksta raha, kirjutab advokaadibüroo TRINITI vandeadvokaat Maarja Pild.

Paljud meist on saanud Facebookis teate, kus kasutajale antakse valik, kas ta soovib jätkata Facebooki tasuta kasutamist või teha endale tasuline kasutaja hinnaga 12,99 eurot kuus. Ostes Facebooki ja Instagrami tasulise kasutusõiguse koos on tasuks 20,99 eurot kuus. Mis on aga portaalide tasuta kasutamise hind? Selleks oleme meie ise. Täpsemalt meid puudutavad andmed, mida Facebooki ja Instagrami teenuseid kasutades maha jätame: näiteks meeldimised, kommentaarid, fotod. Just neid andmeid hakkab siis Facebook justkui meie lahkel loal kasutama personaliseeritud reklaami pakkumiseks. Kuigi isikuandmed on Facebookile väga väärtuslikud ning nende abil teenib ettevõte suurt raha, siis oma andmete kasutamise keelamiseks tuleb hoopis meil peale maksta.

Reklaamivabad paketid ei ole ju midagi uut

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles