Inimestel on tihtipeale ootus, et poliitikasse tuleks uus jõud. Sellega kaasneb lootus, et nüüd midagi muutub. Tuleb keegi, kes teeb asju paremini kui need, kes on juba aastaid poliitikas tegevad ning on oma tugevad ja nõrgad küljed ammu kõigile ette näidanud. Keegi, kes oskab asju vaadata kõrvalseisja pilguga, mitte teha kõike samamoodi, nagu seda on alati tehtud. Mis siis, et varasemad uue poliitika lubajad on tavaliselt mitte kuigi palju hiljem areenilt kuulsusetult kadunud või sulandunud teiste, juba kogenud poliitikute massi.
Tänavustel valimistel oli selline uus tulija Eesti 200. Nad küll mingit tohutut häältesaaki ei kogunud, 13,3 protsenti valimas käinutest, kuid neil oli mitu korraliku tulemuse teinud kandidaati, lisaks meteoorina Eesti avalikkusesse sööstnud Johanna-Maria Lehtme 5260 valijaga. Tulemuseks 14 kohta riigikogus, spiikrikoht ja mitu ministripositsiooni.
Pärast valimisi juhtus aga see, mida Eesti 200 kriitikud juba varem kahtlustasid. Uhked lubadused osutusid õõnsateks loosungiteks. Värskelt poliitikasse saabunutel napib tihtipeale kogemusi, kuidas vältida ämbreid, millest kogenumad tegijad oskaksid mööda astuda.
Valitsuses on Eesti 200 jäänud Reformierakonna varju. Kui sotsiaaldemokraatidel on Reformierakonna aadressil mõnikord midagi teravamatki öelda, siis Eesti 200 poliitikud hoiavad peaministriparteid toetavat liini. Nende valijatel võib tekkida õigustatud küsimus, mille poolest need kaks erakonda siis tegelikult üldse erinevad.
Eesti 200 käekäik on järjekordne õppetund sellest, kuidas tegelik elu ja poliitika on märksa keerulisemad kui ilusad lubadused, mida valimistel välja käiakse.