Ajal kui tikutulega kärpekohti otsitakse, ei ole küsimustest pääsu. Rongiga võib tõesti olla mugav kulutuuripealinna sõita, aga ainult siis, kui küsimused ebamugavust ei tekita.
Ilmselt ei saa maksumaksja kulu olla seotud kliimaeesmärkidega, sest Riiga ei hakka sõitma mitte vesiniku- ega elektri-, vaid diiselrongid.
Teine küsimus on, kas üheks aastaks on ikka mõistlik seda rongi käima panna. Nimelt ütles kliimaminister Kristen Michal (RE), et raha on olemas ainult üheks aastaks. Muidugi saab sellele küsimusele vastata nii, et aasta ongi selleks, et proovida ja vaadata, ja kui sõitjaid on rohkesti, siis saab toetusega jätkata.
Samas on raske mitte nõustuda reedese Tartu Postimehe juhtkirjaga, et kui asi nii oleks, siis oleks bussiettevõtja Hugo Osula juba ammu pannud Riia vahet sõitma kümme bussi päevas. Praegu on neid kolm ja ühte diiselrongi mahub samuti umbes kolm bussitäit inimesi. Kust tuleb mitu korda rohkem reisijaid?
Ja kolmas küsimus on, kas laenuraha on üldse õige kulutada selleks, et saaks ühe aasta rongiga sõita. Kas Tartu linnal ei ole tõesti kohti, kuhu raha püsivamalt investeerida? Näiteks kirjutab laupäevases AKs kirjanik Imbi Paju sellest, kuidas Tartu sanatooriumi pargis laguneb juba aastaid kunagine Oskar ja Aino Kallasele kuulunud maja.
Samasuguste küsimustega võiks pikalt jätkata, sest ajal kui tikutulega kärpekohti otsitakse, ei ole nendest pääsu. Rongiga võib tõesti olla mugav kulutuuripealinna sõita, aga ainult siis, kui küsimused ebamugavust ei tekita.