5. DIFERENTSEERITUD ÕPE – kõva peaga noor võib õppida gümnaasiumis ja miks mitte ka ülikoolis ainult mõnd üksikut, oma ametile vajalikku õppeainet. Jälle õpib õpilane vähem, tema koolitamiseks kulub vähem raha ja õpetajate palk kasvab.
See ettepanek ei tundu eriti mõistlik ja ei lähe ka Keskerakonna ideedega kokku. Kindlasti ei saa toetada seda, et haridus muutub ühekülgseks ja üldised teadmised kannatavad selle nimel, et raha kokku hoida. Nimetatud «kõva peaga noorest», kellel on ometi lahtised käed, oli juttu eelmises punktis.
6. EELKLASS – lapsed läbivad enne kooli kooliküpsuse koolituse, mis aitab vältida raha raiskamist ühe lapse mitu aastat ühes klassis õpetamisele ja talle abiõpetajate palkamisele.
Tegelikult on eelkooli süsteem juba üsna levinud, tõsi küll, pigem rahastavad seda lapsevanemad ise, mitte riik. Samas ei aita eelkool kõigil juhtudel õpiraskusi vältida ning peame siiski arvestama, et koolis on neid õpilasi, kes jäävad klassikursust kordama, kui ka neid, kes vajavad rohkem tegelemist.
7. RAHVUSLIK SULETUS. Mida vähem Euroopa Liidu maid toetame, seda rohkem raha jääb õpetajate palkade tõstmiseks.
Mäletatavasti ei olnud Keskerakond Euroopa Liidu vastu, vaid arutas asja ka siseringis tuliselt ega oodanud Euroopa Liitu kui Messiast, kes tuleb ja lahendab kõik meie probleemid ilma, et meil endil oleks neid vaja üldse läbi diskuteerida. Nägime EL-is nii häid külgi kui ka ohtusid. Keskerakond ei ole kindlasti Euroopa Liidu solidaarsuse vastu ja seda oleme korduvalt ka rõhutanud. Küll aga oleme ebamõistlike ja meie riigile üle jõu käivate rahapaigutuste vastu. Pole lihtsalt mõistlik garanteerida sellise riigi laenu, mille õpetaja teenib kordades rohkem kui Eesti õpetaja.