Postimees on korduvalt kirjutanud, kuidas riik tõttas majandusraskustesse sattunud Nordicale appi, palgates firma Knighthood Global tegema Nordica päästmiseks ekspertiisi. Eesti maksab firmale 200 000 eurot kuus.
Nüüd on aga rahvusvahelise meedia kaudu selgunud, et juba enne Eesti heaks töötama hakkamist on
Knighthood Globali omanikele ja lennundusekspertidele James Hoganile ja James Rigneyle esitatud süüdistus valepankrotis, ettevõtet puudutavas valesuhtluses, järelevalve takistamises ning ka ülemäärastes kulutustes.
Suur küsimus on, kuidas sai Eesti palgata need inimesed päästma riiklikku lennukompaniid. Kas siis palgale võetavate inimeste tausta üldse ei kontrollitud? Tegemist pole ju väikese rahaga – keegi pidi sellise otsuse langetama ja keegi peab seega ka vastutama. Aga kes?
Ometi peaks olema pöörastest 1990. aastatest möödunud piisavalt kaua aega, et Eesti riik käituks kui täiskasvanu ega näeks igas välismaalases kohe õnnetoojat või päästjat. Meil peaks olema piisav rahvusvaheline kogemus, et saaksime siia tööle ausad ja pädevad spetsialistid.
Siiski meenutab Eesti elu kohati Ilfi ja Petrovi romaani «12 tooli», kus Vasjuki külla saabus suurmeister Ostap Bender kohalikele malet õpetama ja küla maailma viima. Mis siis, et Ostap Bender polnud suurmeister, osates vaid üht malekäiku. Tõesti, Eesti riik peaks oma töökuulutustesse lisama alati märke «seikluseotsijail palun mitte tülitada».
Eriti on seikluseotsijaid näinud just Eesti lennundus, kus kõikvõimalikele päästjatele on makstud Eesti mõistes hiigelpalka, aga tulemused on olnud nullilähedased.