Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

AVO-REIN TEREPING Valitsuse meelest saastab ka seisev auto

12-silindriline 1930. aastate limusiin Packard Twelve Laitse automuuseumis. Sellise autoga sõitis Eesti Vabariigi president Konstantin Päts. Igapäevases liikluses see eksemplar ei osale, kuid ilmselt tuleb hakata ka sellise museaali eest automaksu maksma.
12-silindriline 1930. aastate limusiin Packard Twelve Laitse automuuseumis. Sellise autoga sõitis Eesti Vabariigi president Konstantin Päts. Igapäevases liikluses see eksemplar ei osale, kuid ilmselt tuleb hakata ka sellise museaali eest automaksu maksma. Foto: MART RAUDSAAR

Automaksu ümber on piisavalt suminat, sest see ju puudutab peaaegu kõiki. Kuid koomiline, pigem küll tragikoomiline on selle maksu põhjendamise protseduur. On ju algusest peale selge, et automaksu põhiline eesmärk on saada lisaraha riigieelarvesse, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõud Avo-Rein Tereping (Isamaa).

Kuid järgnevad põhjendused saaste vähendamise eesmärkidest, teede kulumisest jne võiksid siis olla vähemalt tõepärasemad. Kuid ei ole! Seda enam tekib kahtlus automaksu väljatöötajate pädevuses.

No hästi, ütleme, et registreerimismaksuga püütakse piirata liiga raskete ja suure kütusekuluga autode riiki sissetoomist ja sellega vähendada potentsiaalselt võimalikku saastet.

Märksõnad

Tagasi üles