JUHTKIRI Automaksu sasipundar (32)

Postimees
Copy
Urmas Nemvalts joonistab.
Urmas Nemvalts joonistab. Foto: Urmas Nemvalts

Rahandusminister Mart Võrklaev on tutvustanud uusi võimalikke automaksu põhimõtteid. Teda kuulates meenub üks teine seik eesti rahva hiljutisest ajaloost. Jaanuaris 2013 vabanes elektriturg ning korraga tekkis palju erinevaid elektripakette, mille vahel valida. Sündis üksjagu segadust, kuid praeguseks on tolm hajunud ja selgunud, et põhimõttelisi valikuid on kaks: kas börsipakett või midagi muud.

Milline selginemine ootab ees automaksu, on veel vara ennustada. Tuleb arvestada, et välja käidud tabelid ei ole lõplikud. Kuid juba praegu on näha, et rahandusministeerium on arendanud esialgsest väga lihtsast maksustamiskavast üsna keerulise mudeli. Tõenäoliselt on Eestis heal juhul kokku kümmekond inimest, kes sellest lõplikult aru saavad.

Juhtkirjas pole ruumi selle mudeli ümberjutustamiseks, kokkuvõtvalt nendime, et maksu arvutamisel arvestatakse baasosa, massi ehk kaalu ja heitmete komponenti. Eraldi arvutatakse autode esmakordset registreerimistasu ja vanade autode registreerimismaksu ning iga-aastast automaksu. Praeguseks on selge, et palju raha peaksid välja käima raskemate ja rohkem saastavate autode omanikud, ja me räägime tuhandetest eurodest. Kuid kui auto on enam kui kahekümne aasta vanune, siis tuleks maksta ainult maksu baasosa, ehk me räägime kümnetest eurodest.

Kommentaarid (32)
Copy
Tagasi üles