Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

VLADIMIR SVET Miks Tallinn praegu teid parandab

Copy
07.07.23, Tallinn, Tee-ehitus Tallinna kesklinnas. Pronksi tänav.
07.07.23, Tallinn, Tee-ehitus Tallinna kesklinnas. Pronksi tänav. Foto: Teele Toova

Valitsus on saatnud riigikokku riigieelarve eelnõu. Küsimusi selle dokumendi puhul on rohkem kui vastuseid, kriitikat jagub mitte ainult opositsioonilt – teatud skepsist on väljendanud ka erialaorganisatsioonid, eksperdid ja isegi koalitsioonisaadikud. Soovin siiski keskenduda just mulle meelepärasele valdkonnale – teedeehitusele, kirjutab Tallinna abilinnapea Vladimir Svet.

Viimaste riigikogu valimiste eel võis pea kõigi Eesti erakondade valimisprogrammidest leida lõike taristuinvesteeringute kohta. Ilmselt nõustume kõik, et teed peavad olema korras ja hooldatud, tagades seeläbi majanduse toimimise ning puuduliku raudteetaristu kontekstis ka julgeoleku – praegu oleme meie kaubanduspartnerite ja liitlastega Euroopas jätkuvalt seotud eelkõige asfalti, mitte rööpaid pidi. Ometi lähiaastatel ei ehitata ei Tallinna-Pärnu ega Tallinna-Tartu maanteel uusi lõike, viiakse vaid lõpule juba alustatud töid.

Maanteed ja teised riigiteed on võtmetähendusega ka regionaalpoliitikas. Investeeringud taristusse ja teedesse muudavad Eesti linnu ja valdu ligipääsetavamaks, elavdavad kohalikku majandust ja hoiavad elu maal. Targalt projekteeritud teed päästavad elusid: Eesti teedel hukkub keskmiselt üks inimene nädalas – meie elanikkonna suuruse juures kohutav number.

Tagasi üles