Nädalavahetusel tekkis Eestis omalaadne flashmob, kus vene rahvusest autoomanikud hakkasid oma autode klaasile panema kleepsu «Ma olen venelane». Ühesuguseid silte kandev ettevõtmine omandas aga kiiresti suurvenelikud jooned, kui ühismeedias asusid seda toetama Kremli propagandistid ja putinistliku liikumise Koos aktivistid. Lõplikuks tõestuseks selle sõnumi imperialistlikust sisust oli juhtum, kus kleebist kandnud autole vastuseks pandi maja rõdule Ukraina lipp ja auto omanikud hakkasid akent kividega loopima.
Eesti põhiseaduse 12. paragrahv ütleb: «Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.»
Ja sealt edasi: «Rahvusliku, rassilise, usulise või poliitilise vihkamise, vägivalla ja diskrimineerimise õhutamine on seadusega keelatud ja karistatav.»
Mitte keegi ei keela Eestis olla venelane. Jutt, nagu oleks eestivenelased kuidagi unustatud, ei kannata mingit kriitikat. Tallinnas saab vene keelega mitmel pool paremini hakkama kui riigikeelega. Mis keel ja mis rahvus ikka unustatud on?
Mõistagi on pärast Venemaa täiemahulist kallaletungi Ukrainale paljudel Vene piiri taga elavatel venelastel keeruline oma identiteeti määratleda. Raske on olla osa vene kultuurist ja üldisemalt venepärasusest, kui nende siltide all tapetakse, vägistatakse ja küüditatakse ukrainlasi. Traditsiooniline suurvene identiteet, mis samastub sõjalise jõu ning väikerahvaste eiramisega, ei mahu läänelikku õigusruumi.
Traditsiooniline suurvene identiteet, mis samastub sõjalise jõu ning väikerahvaste eiramisega, ei mahu läänelikku õigusruumi.