Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

SEISUKOHT Doris Põld: e-Eesti bränd ei ole raha raiskamine

Artikli foto
Foto: Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit

Viimasel ajal räägitakse palju kokkuhoiukohtade leidmise vajadusest. Ka meedia panustab hoogsalt kokkuhoiukohtade otsingusse. Nii läks Postimehes äsja küsitava kuluna lendu, miks ometi on vaja 35 000 euroga teha e-Eesti brändiuuendust. Sellest tõukus juba järgmine artikkel, kus e-brändi uuendusest jõuti julgete tõmmetega välja Tanel Padari, Eesti lipu, oksendava siili ja Coca-Colani. Tegelikult on e-Eesti lugu meie tugevaim eelis maailmaturul konkureerimisel, kirjutab Doris Põld, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu tegevjuht.

Võrdlus Coca-Colaga on päris huvitav – kahtlustan, et Coca-Cola aastane turunduseelarve on kordades suurem kui Eesti info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) sektori ettevõtete oma kokku. Just seetõttu meid päästabki ühtne e-Eesti bränd. See bränd pole mingi üksik fakt, (siili)pilt või logo, vaid meie ühine lugu, mis on loonud võimaluse selleks, et me ei pea üksikettevõtete kaupa ostma infomürasse uppuvat reklaami.

Meist räägitakse meie e-riigi loo sisukuse pärast, ja räägitakse tasuta. Iga euro, mille panustame selle loo kaasaegsena hoidmisse, on kokkuhoid ettevõtete turunduseelarvetes. See muutub iseäranis oluliseks majanduslanguses, kus vajadus uusi turge leida on põletav, kuid vahendeid napib.

Märksõnad

Tagasi üles