PÖÖRDUMINE Lääneranna vallavolikogu esimees Armand Reinmaa, astu tagasi! (3)

Postimees
Copy
Metsküla koolipere alustas õppeaastat.
Metsküla koolipere alustas õppeaastat. Foto: Kaarel Kaisel

Postimees edastab Lääneranna elanike ühispöördumise, milles nõutakse Lääneranna vallavolikogu esimehe Armand Reinmaa tagasiastumist volikogust. Praegu on kogutud 657 allkirja.

Meie, alla kirjutanud Lääneranna valla elanikud, leiame, et Lääneranna Valimisliidu juht, Lääneranna vallavolikogu esimees Armand Reinmaa on oma ametis tegutsenud ebaeetiliselt, mittekultuurselt ja valimislubadusi eirates ning põhjustanud sellega Lääneranna vallale suure rahalise kui ka mainekahju. Leiame, et Armand Reinmaa peaks volikogust tagasi astuma. Tema sobimatust vallavolikogu juhi ametisse näitavad muuhulgas järgnevad teod ja asjaolud.

Armand Reinmaa on kriminaalasjas kohtu all vara omastamises. Sellises olukorras inimene ei tohiks olla üheski avalikus ametis – rääkimata mõjukast ja vastutusrikkast volikogu esimehe ametist (kohtuasi number 1-20-6132, menetlus käimas Viru maakohtus). Üle 60 protsendi huvihariduse eest makstavast rahast kulutatakse Armand Reinmaa perekonnale kuuluva Massu Ratsaspordikooli rahastamiseks.

Kuigi vald on viimase viie aasta keskmisena panustanud oma eelarvest haridusse vähem (43 protsenti) kui Eestis keskmiselt (47 protsenti), on nende aastate jooksul oluliselt suurenenud huvihariduse rahastamine. 2021 tõusis huvihariduse osakaal valla hariduse eelarves 10 protsendini valla hariduse eelarvest, kuigi see näitaja on Eestis keskmiselt alla 6 protsendi.

Kuna valla hariduseelarvest rahastust saav Massu Ratsaspordikool kuulub Armand Reinmaa perekonnale, on tal valla haridusasju korraldades alati vähemalt kaudne huvide konflikt. Tema aga lausa juhib neid protsesse, mitte ainult ei osale.

Aastatel 2019–2022 ostis Lääneranna vald Armand Reinmaale kuuluvalt advokaadibüroolt teenuseid rohkem kui 30 000 euro eest. Kõigil nendel aastatel on Armand Reinmaa või tema abikaasa olnud Lääneranna vallavolikogu liige. Seega on Reinmaa isiklikult huvitatud, et vallal oleks piisavalt kohtuasju, mida kohtus vaielda.

Armand Reinmaa volikogu esimeheks oleku ajal on valla rahaline võimekus oluliselt halvenenud ja teenuseid aina vähendatakse (suletud on koolid, raamatukogud, inimesi tõstetakse välja sotsiaalkorteritest, väidetavalt on tulemas rahvamajade reform jne).

Armand Reinmaa juhtimise all on Lääneranna vald suhtluses kodanikega, huvigruppidega ja isegi Vabariigi Valitsusega võtnud arrogantselt väljapressiva ja ülbe hoiaku. Lääneranna valla sotsiaalmeedia postitus 5. juulil kell 14.59: «Kui minister ei tule rahapakiga, on ta sõnad sisutühjad ning vallal on rohkem kasu oma kola müügist kui ministri visiitidest.»

Suhtlus ja info jagamine elanikele on alla igasugust normaalset taset (kirjadele ei vastata, kohtumiste palvetele ei vastata, infot peavad lapsevanemad saama oma küsimustele kohtuasjade käigus kohtule esitatavatest vastustest, huvigruppe ei kaasata ja nende arvamusega ei arvestata).

Selle asemel et otsida riigilt tuge probleemi leevendamiseks, on volikogu esimees esitanud teravaid ja solvavaid märkusi Eesti Vabariigi haridus- ja teadusministri suhtes ning väljendanud umbusku riiklikul tasemel toimuvate muutuste suhtes. Selline ebakompetentne, süüdistav ning välja pressiv hoiak on kahjustanud oluliselt valla mainet ning arenguvõimalusi.

Kuigi nii haridus- ja teadusminister, regionaalminister kui riigikogu kultuurikomisjon on avalikult väljendanud riiklikku seisukohta, et väikekoole tuleb alles hoida ja tegemist on riiklikult tähtsa küsimusega ning valitsus pakub maakoolidele ka lisatoetust, on volikogu esimees Armand Reinmaa otsustanud jääda paindumatuks ning lahenduste ja kompromisside otsimise asemel jätkanud oma esialgset kurssi.

Näiteks halvast juhtimise kultuurist on 24.03.2023 toimunud volikogu istungi läbiviimine. Armand Reinmaa, omades juriidilisi teadmisi, võttis teadlikult vastu otsuse eirata KOV volikogu liikme käsiraamatu suuniseid konkureerivate eelnõude menetlemiseks ning suunas enda koostatud eelnõu hääletamisele enne seda, kui konkureerivad, kogukondade poolt loodud eelnõud ette kanti.

Samuti asus volikogu esimees osapoolte kaasamise asemel koosolekul viibinud inimesi ruumist välja viskama. Sarnaseid näiteid leiab veelgi. Näiteks 10.08.2023 istungiks nõuti kooli põhimääruse muutmiseks kooli hoolekogu otsust ettenähtud korda rikkudes ning sõltumata hoolekogu arvamuse puudumisest võeti ikkagi vastu otsuseid või 31.08.2023 volikogu istung, mis kuulutati kinniseks, kuigi mitte mingeid selliseid andmeid istungil ei käsitletud, mis oleksid olnud salajased jne.

Haridusvõrgu reformimisel valla esindajad otseselt valetasid ja varjasid kodanike eest nendega seotud otsuste tegemist. Reinmaa poolt esitatud eelnõu osas ei korraldatud valla poolt ühtegi kogukondade aruteluringi, ühelegi kogukonna ettepanekule ei vastatud, ühtegi huvigruppi ega lapsevanemaid ei kaasatud. Armand Reinmaa poolt juhitud volikogu otsused haridusvõrgu «korrastamise» osas on selges vastuolus nende endi valimislubadustega: «Lääneranna vald – parim elukeskkond kõigile! Meie sihiks on ühtehoidev ja traditsioone väärtustav kogukond.»

«Varblasse, Koongasse ja Virtsusse kavandame multifunktsionaalsed hooned (kool, huvitegevus ja kogukonnateenused). Kõmsi, Lõpe ja Metsküla koolis jätkame alghariduse andmist õpilaste olemasolul.» Koalitsioonilepingu ning valla arengukava ja eelarvestrateegiaga ei arvesta kogukondade vajaduste ning arvamusega.

Armand Reinmaa on tõestanud, et ta ei ole võimeline tagama toimivat ja jätkusuutlikku valla valitsemist: Lääneranna valla töötajate hulgast on vähem kui aasta jooksul lahkunud üle kümne tippspetsialisti ehk suur osa valla valitsemist korraldavast pädevast personalist ning täna ei suudeta täita strateegilisi ametikohti kogukonda tundvate inimestega, vaid tööjõudu tuuakse väljastpoolt, mis on vallale väga kulukas (kõrgemad töötasud, sõidukompensatsioonid, elamiskulude hüvitised jne). Lääneranna valla halduskulud on oluliselt suuremad kui keskmiselt Eestis.

Armand Reinmaa eestvedamisel tehti koolivõrku puudutavad otsused volikogus kiiruga ning igasuguste analüüsideta. Tehtud otsuste ja koostöö absoluutse puudumise tõttu on viie kooli jagu lapsevanemaid, lapsi, õpetajaid ja koolijuhte vaimse pinge all. Valed otsused viisid valla olukorda, kus korraga oli käimas viis väga kulukat kohtulahingut, millest üks on lõppenud ja neli kestavad edasi. Need mõjuvad laastavalt nii valla finantsvõimekusele kui suutlikkusele arendada edasi haridusvaldkonda kui osutada teisi teenuseid.

Enese kehtestamiseks viljeleb volikogu esimees «jaga ja valitse» poliitikat, tekitades valla erinevate kogukondade vahele pingeid. Selle tulemusel on kõige rohkem saanud kannatada Lihula kogukonna kuvand. Normaalse vallajuhtimise eesmärk oleks vastupidine: kogukondi liita, nii nagu petturlikult lubati Lääneranna Valimisliidu poolt ja mistõttu elanikud nende poolt hääletasid. Tulemus on risti vastupidine.

Igaüks neist punktidest võiks olla piisav, et nõuda Armand Reinmaa tagasiastumist Lääneranna vallavolikogu esimehe kohalt. Leiame, et volikogu esimehe Armand Reinmaa eetiline kompass ja juhtimisstiil ei ole sobilik sellise ameti jaoks. Tänapäevases valitsemiskultuuris on normaalne, et kaasatakse erinevaid osapooli ja otsitakse kompromisse.

Volikogu esimees Armand Reinmaa sellist juhtimiskultuuri endas ei kanna. Leiame, et ta peaks võtma oma eksimuste ja eetiliste möödalaskmiste eest poliitilise vastutuse ja astuma tagasi nii volikogu esimehe kohalt kui volikogust.

Lääneranna vallavolikogu esimees Armand Reinmaa.
Lääneranna vallavolikogu esimees Armand Reinmaa. Foto: Urmas Luik

Volikogu esimehe Armand Reinmaa kommentaar

Rahvaalgatuse teksti kohta saan vaid mainida, et arusaadavalt on Eestis sõnavabadus, kuid esitatud väited peavad olema faktipõhised. Mina faktipõhiseid väiteid tekstist välja ei loe (nt valla rahaline võimekus on oluliselt halvenenud). Seega rahvaalgatuse teksti osas ei saa ma anda omapoolseid kommentaare. Küll tundub, et ebamääraste väidete esitamisega püütakse pigem tekitada allakirjutanule ja kogu volikogule mainekahju.

Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus § 46 kohaselt võib vähemalt neljandik volikogu koosseisust algatada umbusalduse avaldamise volikogu esimehele. Umbusalduse algatamine toimub volikogu istungil. Umbusaldus algatatakse enne päevakorrapunktide arutelude juurde asumist. Umbusalduse algatajate esindaja esineb ettekandega ja annab umbusaldusavalduse istungi juhatajale üle. Umbusalduse avaldamise küsimus lülitatakse volikogu järgmise istungi päevakorda.

Eelnevast, kui volikogu liikmete hääled on koos, siis avaldatakse umbusaldust. Seega ei näe ma rahvaalgatusel sellisel kujul edulootust. Volikogu esimeheks olen valitud Lääneranna valimisliidu ja moodustatud koalitsiooni volikogu liikmete häältega. Kui koalitsioonisiseselt ei soovita enam minu jätkamist, siis on aeg tagasi astuda.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles