AK FOOKUS Vene kooli suure reformi põhimotiiv – võrdsed võimalused kõigile (5)

Sergei Metlev
, Postimehe venekeelsete väljaannete peatoimetaja
Copy
Illustratsioon: Artur Kuus

Mis võib takistada üleminekut eestikeelsele kooliharidusele? Mida näitasid põhjalikud kontrollid vene koolides ja kuidas hakkab üleminek päriselt välja nägema? Sellest rääkisin haridus- ja teadusministeeriumi eestikeelsele õppele ülemineku juhi Ingar Dubolazoviga, kelle ülesanne on teha Eesti ühiskonda muutev reform raskuste kiuste ära.

Vene kooli üleminek eestikeelsele õppele tekitab mõnedel küsimusi riigi motiivi kohta. Selle ümber ringleb igasuguseid arvamusi, sõltuvalt inimese maailmavaatest. Olid ju selle reformi ettevalmistamisel, mille riigikogu tegi seaduseks, mingisugused strateegilised eesmärgid. Mis need on? Milleks seda kõike vaja, peale selle, et lapsed eesti keelt hästi valdaksid?

Eesti keel on siin riigis täisväärtuslikuks toimimiseks vajalik. Eestikeelsele õppele on vaja üle minna selleks, et nende noorte, kelle emakeel ei ole eesti keel, valikud edasises hariduselus, tööelus, siin ühiskonnas sõltuks nende huvidest, soovidest, võimekusest. Mitte sellest, milline on nende riigikeele oskus. See on kõige fundamentaalsemal tasandil võrdsete võimaluste tagamine kõigile noortele Eesti ühiskonnas. Täna näeme selgelt, et nendest 60/40-mudeli järgi toimivatest gümnaasiumitest ja vene õppekeelega põhikooli lõpetanute hulgast ei jõua nii palju noori kõrgharidusse.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles