Noorte oma tee leidmise, südamesoovide ja tugevuste ülesotsimise juures on võtmeroll huvikoolide õpetajatel, huvitegevuse juhendajatel ja noorsootöötajatel. Uurisime välja, mis neid inimesi kannustab, hommikuti tööle ajab ja nende päevadesse sära toob, mis piirab ja mis öösiti une röövib.
AK Fookus ⟩ Alamakstud ja ülimotiveeritud: Eesti noortevaldkonna tugisambad
Peaaegu terve protsent Eesti rahvastikust töötab noortevaldkonnas – seda lisaks kooliõpetajatele ja teistele tavakoolide töötajatele. Noortevaldkonnana defineeritakse neid laste ja noorte isiksust kujundavaid tegevusi, millega tegeletakse enamasti pärast kooli huvikoolides, ringides, trennides ja noortekeskustes. Kui õpetajate muredest ja olukorrast tööturul kuuleme üsna tihti, siis noortevaldkonna inimeste töötingimustest ja motivatsioonist pole meil seni head ülevaadet olnud. Tõtt-öelda ei teadnud kuni käesoleva aastani mitte keegi isegi seda, kui palju neid üliolulist tööd tegevaid inimesi Eestis on.
Viimase õppeaasta jooksul uuris Balti Uuringute Instituudi uurimisgrupp haridus- ja teadusministeeriumi tellimusel välja, kui palju inimesi Eesti noortevaldkonnas töötab, kes nad on, millised on nende töötingimused ja -keskkond ning mis motiveerib neid oma tööd tegema. Eraldi keskenduti tööalase enesearengu võimaluste ja tagasisidesüsteemide uurimisele.