See psühholoogia valdkonda puutuv sissejuhatav kirjeldus on vajalik mõistmaks, miks on paljud Eesti inimesed olnud neil päevil ärritunud, kui neilt on võetud juurdepääs oma meilile. Jutt käib nendest inimestest, kes on kasutanud Telia Online.ee keskkonda. On tekkinud olukord, kus eelmine omanik enam ei vastuta ning uus omanik pole kõige suhtlusaltim. Kasutajad aga ei pääse ligi oma meilikontodele ja ei tea üldse, mis edasi saab.
Eelmine omanik võib väita, et teavitus on tehtud. Jah, 7. juunil ilmus Telia kodulehele pressiteade, mis ütles järgmist: «Vastavalt Telia Eesti AS ja Fjordmail Technologies AS vahel sõlmitud lepingule hakkab alates 08.08.2023 eraklientidele mõeldud e-posti teenust Online.ee keskkonnas osutama uus teenusepakkuja.»
Samas teates on veel üks oluline tsitaat, mis tänases päevas kõlab juba naljakalt. ««Meil on äärmiselt hea meel Online.ee uue teenusepakkujana jätkata e-posti teenuse osutamist ja arendamist ning pakkuda kõigile klientidele edaspidi veelgi paremat kasutajakogemust,» ütles Fjordmail Technologies ASi tegevjuht Håvard Langmoen.
Iga firma jaoks on kõige väärtuslikumad tema kliendid, kuid praegu teeb uus Online.ee omanik küll kõik, et klientidest lahti saada, rääkimata veelgi parema kasutuskogemuse pakkumisest.
Heaks kasutajakogemuseks ei saa pidada olukorda, kus inimeste postkastid suletakse ning uuelt teenusepakkujalt ei saa mõistlikke selgitusi, mis saab edasi. Eile rääkis Postimees mitmete kasutajatega, kes oleksid valmis tasuliseks muutuva teenuse eest maksma 4,99 eurot kuus, kuid neile on jäänud arusaamatuks, kuidas seda teha. Segaduses inimesed on võtnud ühendust uue omanikfirmaga ja saanud automaatvastuseid, et järjekorras on juba tuhandeid kasutajaid.