Eestil ja lääneriikidel laiemalt pole kuigi palju võimalusi Venemaa siseolukorda mõjutada. Kõige tobedam on aga loota, et küll nad kaklevad kohe-kohe omavahel edasi ja siis saabub Ukrainas rahu justkui iseenesest.
Vastupidi, meil tuleb valmistuda kõige halvemaks. Nii selleks, et Ukraina võidaks, kui ka selleks, et meie piirid ja julgeolek oleksid kaitstud, kui Venemaal või ka Valgevenes tekib mingil põhjusel väga ebastabiilne olukord või oht meile.
Kahe Eesti piirivalvelogistiku kinnipidamine senini lahtisel Eesti-Vene kontrolljoonel, Nursipalu harjutusala laiendamisel esile kerkinud probleemid ning varjendite puudumine peaksid meid halvale arengule mõeldes väga ärevaks tegema.
Kõige otsustavam julgeolekurinne on meile aga endiselt Ukrainas. Ehkki Prigožini mässu lahendus kätkes endas Venemaa praegusele režiimile nii alandust kui ka abitust, tuleb valmis olla, et Vene agressori võimekus Ukrainas pahandusi teha võib paradoksaalselt hoopis kasvada.
Tuleb arvestada, et paljud wagnerlased lähevad nüüd üle ja hakkavad tugevdama teisi Vene üksusi.
Venemaa presidendi kahanenud autoriteet võib tema mõju juhtimisotsustele vähendada, mis tähendab aga, et edaspidi on Moskva otsused niisama inimvaenulikud, kuid ratsionaalsemad ja järelikult ka ohtlikumad. Ja äkki võetaksegi Sergei Šoigu ning Valeri Gerassimov oma ametist maha, aga uus kaitseminister ja armeejuht ei hakka mitte vägesid Ukrainast välja viima, vaid jätkavad sõda tõhusamaid juhtimisotsuseid tehes?
Wagneri lahkumine Ukrainast ja selle võimalik laialiminek on muidugi Ukraina relvajõududele kergendus. Kuid tuleb arvestada, et paljud wagnerlased lähevad nüüd üle ja hakkavad tugevdama teisi Vene üksusi.