Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Edith Sepp Filmilinnak tõstab Eesti loomemajanduse ekspordivõime uuele tasemele

Edith Sepp
Edith Sepp Foto: Erakogu

On aeg, et valdkonna taristu vastaks tingimustele, mis on konkurentsivõimeliste Eesti filmitegijate tasemel, kirjutab Eesti Filmi Instituudi juht Edit Sepp.

Kui meenutan, kuidas rahvusvaheliselt tuntud režissöör Tanel Toom juhtis praegu kinolevis oleva filmi «Viimane vahipost» võtteid, siis läheb meel nukraks. Võttepaviljoni meeskonnal võtta ei olnud ja nii lepiti sellega, mis oli. Neil oli võtta linnahall. Aga erinevalt Nolanist ei olnud Toomil tarvis näidata nõukogudeaegset kontserdisaali. Samuti oli piiratud eelarve – Eesti riigi toetus Toomi uuele filmile oli 400 000 eurot. Filmigrupil oli aga vaja ehitada võtteplatsile tulevikuinimeste laev.

Linnahalli seisundi tõttu oli võtetel reaalsus see, et kaadrist jäid välja pesukausid, mis püüdsid kinni laest langeva vihmavee. Filmi tegevus toimub küll ookeanil, kuid see, et samal ajal peab meeskond võttepaika vihmavee eest päästma, on omajagu absurdne ega vasta kindlasti professionaalse filmitegemise standarditele. Nii kehvad on meie olud ühe ajastu olulisema filmirežissööri jaoks. Iroonia on ka selles, et juuni alguses nomineeriti Toomi film Briti National Film Academy raames viiele auhinnale.

Tagasi üles