Õpilaste kehvad matemaatikaeksami tulemused šokeerivad, kuid on üksnes sümptomid. Päris probleem on õpetajate puudus ja seda lahendamata kannatab nii ettevõtete võime luua kõrgepalgalisi töökohti kui ka ühiskonna jõukus, kirjutab Eesti Tööandjate keskliidu hariduse töörühma juht ja ettevõtte Radius Machining asutaja Veljo Konnimois.
Tellijale
Veljo Konnimois ⟩ Kehv matemaatikaoskus sillutab tee vaesusse (16)
Eelmisel nädalal selgunud kasinaid põhikoolilõpetajate matemaatikaeksamite tulemusi on selgitatud õpetajate puuduse või õpilaste madala motivatsiooniga. Need on ühe mündi kaks poolt. Õpetajatest sõltubki paljuski õpilaste motivatsioon. Samal ajal on reaalainete õpetajate keskmine vanus kõrge, puudu terve põlvkond noori õpetajaid ja õpetajate puuduse tõttu pole osas koolides küsimus mitte õpetamise mahus, vaid kas ja kes ainet üldse õpetada saab.