Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Veljo Konnimois Kehv matemaatikaoskus sillutab tee vaesusse (16)

Matemaatika õppimine nõuab nii häid õpetajaid, tõsist tööd kui ka võimet taluda eksamitega kaasnevat pinget
Matemaatika õppimine nõuab nii häid õpetajaid, tõsist tööd kui ka võimet taluda eksamitega kaasnevat pinget Foto: Urmas Luik

Õpilaste kehvad matemaatikaeksami tulemused šokeerivad, kuid on üksnes sümptomid. Päris probleem on õpetajate puudus ja seda lahendamata kannatab nii ettevõtete võime luua kõrgepalgalisi töökohti kui ka ühiskonna jõukus, kirjutab Eesti Tööandjate keskliidu hariduse töörühma juht ja ettevõtte Radius Machining asutaja Veljo Konnimois.

Eelmisel nädalal selgunud kasinaid põhikoolilõpetajate matemaatikaeksamite tulemusi on selgitatud õpetajate puuduse või õpilaste madala motivatsiooniga. Need on ühe mündi kaks poolt. Õpetajatest sõltubki paljuski õpilaste motivatsioon. Samal ajal on reaalainete õpetajate keskmine vanus kõrge, puudu terve põlvkond noori õpetajaid ja õpetajate puuduse tõttu pole osas koolides küsimus mitte õpetamise mahus, vaid kas ja kes ainet üldse õpetada saab.

Nii peetaksegi reaalaineid igavaks ja raskeks, nende õppimine ei paku rõõmu, õppekavad on vananenud ja õpitu side päriseluga õrn ning õpetajad õpetajate puuduse tõttu üle koormatud. Selle tulemusel on põhikooli lõpuks tapetud igal teisel õpilasel huvi reaalainete vastu. Ühes sellega külvatakse seeme, mis teeb meid kõiki vaesemaks.

Tagasi üles