Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Riin Seema, Helin Puksand, Piret Soodla, Ene Varik-Maasik Kohandatud paberõpikute ja -töövihikute puudus on põletav probleem

Hariduslike erivajadustega õpilased vajavad paremaid õppevahendeid.
Hariduslike erivajadustega õpilased vajavad paremaid õppevahendeid. Foto: Arvo Meeks/Scanpix

Selle aasta eripedagoogika magistritööde kaitsmistel jäi kõlama mõte, et hariduslike erivajadustega õpilastele kohandatud õppematerjalide puudus on üks kaasava hariduse juurprobleemidest, mis põletab läbi nii õpilasi, õpetajaid kui ka tugispetsialiste, kirjutavad TLÜ õppejõud Riin Seema, Helin Puksand, Piret Soodla ja Ene Varik-Maasik.

Eestis on kaasavat haridust rakendatud juba üle kümne aasta, kuid endiselt oleme olukorras, kus puuduvad hariduslike erivajadustega õpilastele kohandatud paberõpikud ja -töövihikud, mida oleks mugav kasutada kaasavas klassiruumis paralleelselt ülejäänud klassi kasutatavate õpikute ja töövihikutega.

Juba 30 aastat tagasi sõnastati rahvusvahelises Salamanca deklaratsioonis kaasava hariduse tegevuskava ning rõhuti, et kaasava hariduse puhul on igal lapsel õigus õppele, mis vastaks tema võimetele, vajadustele ja eripäradele. Õppekava tuleb kohandada lapsele, mitte laps ei pea kohanema õppekavaga (UNESCO, 1994).

Tagasi üles