Tarmo Tamme suhtes käib kaks väärteomenetlust ja teda ähvardab ka keskkonnaameti haldusmenetlus. Ajakirjandus juhtis Tamme kui puidutöösturi huvide konfliktile tähelepanu niipea, kui temast sai riigikogu keskkonnakomisjoni juht. Kui aga peaks vastama tõele, et Tamm otsustas lahkuda keskkonnakomisjoni juhi ametikohalt vabatahtlikult, tähendab see Eesti 200 suutmatust ära tunda poliitilisi miine.
Keskkonnakomisjoni juht peab olema võimalikult neutraalne arbiiter, kes edendab riigi keskkonna-, mitte ühe lobigrupi huve. Arvestades, kui tundlik on Eesti ühiskond praegu igasuguse metsanduse suhtes, pole just hea plaan panna puidutööstur keskkonnakomisjoni etteotsa.
Pole samas kahtlust, et Izmailova on keskkonnaküsimustes pädev. Küsimusi tekitavad mõnikord tema äärmustesse langevad väljaütlemised ja õigupoolest poliitilise mandaadita saadud Tallinna abilinnapea koht. Talle tuleb siiski anda võimalus ennast keskkonnakomisjoni eesotsas näidata. Ent ta peab meeles pidama – nagu Tammgi ja Eesti 200 tervikuna –, et riigikogu keskkonnakomisjon edendab Eesti kui terviku huve.
Ajal, mil Euroopa Liidu huvi on viia jõuliselt ellu rohepööret, ei saa Eesti endale lubada siin keskkonnaküsimustes mingisugust kildkondlikku agendat. Mentaalselt peaks rohepööre sobituma hästi Eesti 200 programmiga – tähendavad ju mõlemad pikka plaani. Aga siis tuleb jälle tegelik elu…
Pole usutav, et koalitsioonipartnerid jälgiksid Eesti 200 tõmblusi heakskiitva pilguga, sest negatiivsed uudised Eesti 200st tähendavad negatiivsust ka koalitsiooni suhtes.
Mõistagi peab siin meenutama ka seda, kuidas Izmailova üldse riigikokku pääses. Vastne keskkonnakomisjoni juht jõudis Toompeale sellepärast, et Eesti 200 häälemagnet Johanna-Maria Lehtme otsustas kahtlustuste tõttu Ukraina abistamisel loobuda riigikogu liikme kohast ja tema asemel sai parlamenti Izmailova.