Tänases lehes annab politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelevalvetalituse juht Taavi Kirss ülevaate põhilistest teguritest, mis mõjutavad liiklusõnnetusi. Kui liikluses tuvastatud joobes juhtide hulk jääb ühe protsendi piiridesse, aga liiklusõnnetustes on nende osakaal kolmandik, siis ei ole siin midagi arutada: alkohol viib ohutaju kõige kindlamalt ja fataalsemalt.
Seejuures oli suur osa joobes juhtide põhjustatud avariidest ühesõidukiõnnetused – enamasti suure kiirusega teelt väljasõidud. Teiste sõnadega, purjus pea on ohuks kõigepealt iseendale, seejärel kaaslastele, aga paraku täiesti ülekohtuselt ka pahaaimamatutele kaasliiklejatele.
Märkimisväärne on aga ka see, et elektritõukerataste juhtidest on kontrollimisel joobes olnud lausa kolmandik. Ülevas tujus peolt koju vuramine võib seega kergesti kogu suve ära rikkuda.
Viimasel ajal on meedias tähelepanu äratanud ka paar eakate juhtide põhjustatud traagilist liiklusõnnetust. Liiklusstatistika siiski ei näita, et eakad juhid oleks riskirühm, kelle suhtes tuleks eriti ettevaatlik olla. Pigem vastupidi. Eakate juhitud sõidukitega juhtub tunduvalt vähem liiklusõnnetusi kui noorte ja keskealiste juhtide omadega.
Ometi ei saa salata, et ühiskonna vananemine tähendab ka seda, et liikluses on üha rohkem ja üha vanemaid autojuhte. Ka sõidavad paljud eakad juhid sageli vaid suvekuudel, vabaõhuetendustele, külla sugulastele või sõpradele. Mis tähendab seda, et juhtimisvilumus võib halveneda nii vähese praktika kui ka vanuse tõttu.
Ühiskonna vananemine tähendab ka seda, et liikluses on üha rohkem ja üha vanemaid autojuhte. See nõuab kõigilt suuremat tähelepanu ja arvestamist teiste liiklejatega.