Mõiste «abielu» Eesti põhiseaduse ja perekonnaseaduse käsitluses tähendab perekonda ning läbi selle on abielu tähenduse muutmine paratamatult ka perekonna tähenduse muutmine. Ei Eesti valijate ega ka vast valitud riigikogu liikmete hulgas ei ole tegelikult selget enamust, kes abielu või perekonna tähenduse muutmist toetaksid.
Abielu on läbi perekonna mõiste meie põhiseadusesse kirjutatud. Paragrahv 27, mis oma esimeses lauses räägib perekonnast kui «rahva püsimise ja kasvamise ning ühiskonna» alusest, jätkab teises lauses sellega, et abikaasad on võrdõiguslikud. Kuigi juriidilised ämblikuvõrgud selle paragrahvi ja nende punktide ümber viivad mitmetes eri suundades, on siit näha, et perekond tähendab ennekõike meest ja naist, kes on abielus (abikaasad). Rahvas saab püsida ja kasvada ainult läbi selliste perede, kus sünnib lapsi.
Ka perekonnaseadus näeb abielu ja perekonda samatähenduslikena. Seadus algab abielu mõistega, mis on määratletud kui liit, mis sõlmitakse mehe ja naise vahel. Juba see rõhuasetus annab mõista, et abielu ja perekond on väga tihedalt seotud. Kuid perekonnaseaduses ei ole abielust juttu ainult esimeses lauses. Väga suur osa sellest seadusest tervikuna räägib abielust, abikaasadest ja nendevahelistest suhetest. Kui selles esimeses punktis muuta abielu mõistet, tähendab see vägagi ühemõtteliselt ka seda, et muudetakse perekonna mõistet.
Nii viimasel ajal kui ka varem on tehtud palju arvamusküsitlusi, mis on puudutanud muuhulgas samasooliste abielu temaatikat. Osa neist on küsinud Eesti valijate arvamust selle kohta, rõhutades termineid nagu «õigus abielluda», teised on puudutanud rohkem abielu mõiste muutmist või seda, kas inimesed toetavad, et abielu jääks mehe ja naise vaheliseks liiduks.