Seekord võõrustasid huvilisi paljud esimest korda parlamenti valitud saadikud, kelle esimeste töönädalate kogemus piirdub peamiselt arvukate, kuid tähenduselt siiski marginaalsete toetus- ja sõprusrühmade moodustamisega. No ja mõni eelnõu on ka menetlusse antud.
Mis puutub aga rahvaesinduse mainesse, siis seda kujundas jõuliselt hoopis tagasivalituks mitte osutunud Urmas Reitelmann, kes sõna otseses mõttes kaheteistkümnendal tunnil, enne XIV koosseisu volituste lõppemist ostis kuluhüvitistega 243 liitrit diislikütust. Kui tavaliselt on kõige ahnemadki kuluhüvitiste kasutajad nii põhjendamatuid väljaminekuid vältinud, siis Reitelmannil jäi õigust ülegi, et asja vastu huvi tundnud ajakirjanikele halvasti öelda.
Tahame või ei, aga sellised teod ei heida varju üksnes vahetule tegijale, vaid riigikogu mainele tervikuna ja pole vahet, kas see toimus praeguse või eelmise koosseisu ajaarvamise järgi.
Riigikogu vastne esimees Lauri Hussar põrutas seepeale, et tuleks kehtestada päevane tankimislimiit. Selline ülereguleerimine pole siiski hea, küll aga on põhjust tühistada hallil ajal, kui riigikogu esimees oli Toomas Savi, kehtestatud kord, mis võimaldab rahvaesindajal kuluhüvitise eest autoliisingut maksta. Tolle sammu peamine eesmärk oli luua võimalus, kuidas võimalikult palju raha võimalikult suure omakasuga välja võtta.
Loodame siiski, et vastse riigikogu koosseisu mainet ei kujunda kuluhüvitised, vaid saadikute töö. Ja seda mõne politoloogi kiuste, kes ennustavad tööparlamentidele kadu, sest sõuparlament tõrjub selle jõuga välja.
Kõige halvem on see, kui vast valitud riigikogu liige ei leia oma kohta ja hakkab kohe tiksumisega pihta.