/nginx/o/2022/08/30/14798072t1hf47a.jpg)
Selleks, et teadus areneks, on vaja tekitada noortes huvi selle vastu juba maast madalast, kirjutavad akadeemik ja Tartu Ülikooli astronoomia professor Elmo Tempel ning Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi keemia- ja füüsikaõpetaja Erkki Tempel.
Selleks, et teadus areneks, on vaja tekitada noortes huvi selle vastu juba maast madalast, kirjutavad akadeemik ja Tartu Ülikooli astronoomia professor Elmo Tempel ning Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi keemia- ja füüsikaõpetaja Erkki Tempel.
Kas teadlaseks sünnitakse või kasvatakse? Sellele küsimusele ilmselt ei ole ühest vastust. Iga teadlase teekond tippu erineb kas rohkemal või vähemal määral tema kolleegide teekonnast. Sõltumata erialast ühendab kõiki teadlasi uudishimu uute teadmiste ja avastuste järele. Teaduslikku uudishimu ei ole võimalik õpetada koolipingis. See on kas emapiimaga kaasa antud või vajab tekkimiseks mingit erakordset sädet. Kui avalauses esitatud küsimusele sisuliselt läheneda, peaksime küsima hoopis: «Kuidas tekitada noortes inimestes teaduslikku uudishimu?»