Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Ene Jürjens Kiirkorras karjääre avada ei saa ega ole ka vaja (1)

Kopplaadur karjääris töötamas. Pilt on illustratiivne.
Kopplaadur karjääris töötamas. Pilt on illustratiivne. Foto: Urmas Luik

Maavarade kaevandamine ja karjääride avamine on kuum teema, millele andis tuld riigikontrolli mullu sügisel avaldatud aruanne ehitusmaavarade nappusest. Aruanne märkis, et ehitusmaavarade varud on Harju-, Rapla- ja Pärnumaal kriitilisel tasemel ning Rail Balticu jt oluliste taristuprojektide elluviimiseks tuleks juba lähitulevikus avada ehitusmaavarade kaevandamiseks uusi karjääre. Tõlgendus, et see tähendab lähiaastatel kaevanduste avamise hüppelist kasvu ja maavarade ulatuslikku väljakaevamist, on siiski tõest kaugel, kirjutab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi maavarade osakonna juhataja Ene Jürjens.

Transpordiameti prognoosi alusel on võimalik hinnata, kas ehitusmaavarade varusid on suurte taristuobjektide jaoks piisavalt olemas või mitte. Varude all peetakse silmas kaevandatavaid varusid ehk seda varu, mille kaevandamiseks on juba antud välja kaevandamisload. Üldiselt saab väita, et ehitusmaavara jagub suurte taristuprojektide ehitamiseks piisavalt. Seda muidugi juhul, kui tavapärane ehitusmaavarade geoloogiline uurimine ja järkjärguline kaevandamislubade andmine senises rütmis edasi saab minna.

Maavarad pole otsakorral

Tagasi üles