Eestikeelsele haridusele üleminekul on seatud eesmärk luua terviklik eestikeelne haridusruum. Kas selle elluviimiseks piisab pelgalt õppekeele vahetusest või on tarvis suuremaid muudatusi haridusruumis, küsib Narva gümnaasiumi koolijuht Teivi Gabriel.
Tellijale
Teivi Gabriel ⟩ Eestikeelsele haridusele üleminek nõuab koolikultuuri muutust (1)
Eestikeelsele haridusele üleminekul tuleb seada muutuste keskmesse õppija, tema areng ja heaolu. Kriitilised teemapüstitused kahe paralleelse haridussüsteemi ülevalhoidmisest ning eesti keele ja kultuuri säilitamisest Eesti koolides on vajalikud. Ent ärme unusta endalt küsida, kuidas parimal võimalikul moel toetada muu kodukeelega õpilase teadmiste ja oskuste arengut, hoiakute ja väärtusruumi kujunemist.