EINAR RULL Personaalselt lähenev robotpedagoog polegi nii hea, kui tundub

Einar Rull
, endine haridus- ja noorteameti analüütik
Copy
Kindlasti saaks fotograafiga stuudios tehes selle loo jaoks parema pildi, kuid see nõuab palju aega, vaeva ja oskusi. Dall-E nimelisel tehisintellektil kulus selle illustratsiooni tegemiseks mõni minut.
Kindlasti saaks fotograafiga stuudios tehes selle loo jaoks parema pildi, kuid see nõuab palju aega, vaeva ja oskusi. Dall-E nimelisel tehisintellektil kulus selle illustratsiooni tegemiseks mõni minut. Foto: Dall-E

Mõningad koolielu dogmad, nagu näiteks isikustatud õppe ülimuslikkus õpetajakeskse lähenemise ees, on niivõrd üldlevinud, et kodurahu huvides jäetakse tähelepanuta isegi see, kui tõendid selle kohta on küsitavad või suisa vastukäivad, kirjutab endine haridus- ja noorteameti analüütik Einar Rull.

Tehisintellekt saab tuua uusi tuuli personaliseerimise kasutamisse, sest võimaldab õpetajal kogu klassi õpetades arvet pidada selle üle, mis sai kellelgi selgeks või mis vajab kordamist. Ja edasi moodustada selle informatsiooni põhjal koosõppe rühmasid, lastes ühtedel õpilastel teisi õpetada, sest õpetamine on üks paremaid õppimise viise.

Tehisintellekt annab ka ülevaate, missuguste õppematerjalide kasutamine õpilaste puhul nende edenemist kõige rohkem kannustab. Millised on õppijate esmased kogemused tehisintellekti kaasabil õpetamise alal, selle kohta on meil juba laiast maailmast mõningaid kogemusi.

Kui aga on vaja kellegagi midagi pikemalt arutada, siis õpetaja mõjub autentsemalt kui robot. Õpetaja vaateväljast ei ürita ka õpilased laua alla põgeneda, nagu see Skype’i kaudu korraldatud füüsikatunnis võib juhtuda, kui liigselt vaid tehnoloogiale loota. Õpetajatele muidugi meeldib ka robotite kasutamine rohkem, sest siis ei pea kogu aeg samu asju igaühele lõputult kordama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles