Tõik, et tuhandete noorte käekäik, kes põhihariduse omandamiseni ei jõua, põhihariduse omandamise järel edasi ei õpi või langevad välja gümnaasiumist/kutsekoolist, koalitsioonipartnerite tähelepanu köidab, on märgiline ning teenib selgelt riikliku hariduse valdkonna arengukava eesmärki targast ja tegusast rahvast – et Eesti inimestel oleksid teadmised, oskused ja hoiakud, mis võimaldavad teostada end isiklikus elus, töös ja ühiskonnas!
Rääkides Eesti hariduse valdkonna arengukava kontekstis teadmistest, aga ka oskustest ja hoiakutest, mis võimaldavad end nii ühiskonnaliikmena kui tööturu aktiivse osapoolena realiseerida, ei saa jätta küsimata, kuidas me selle saavutame. Kuidas jõuame selleni, et tööturule suunduvatel noortel oleksid teadmised, aga ka tööturul edukaks hakkama saamiseks olulised oskused, vilumused ja adekvaatsed hoiakud, sh valmidus elukestvaks õppeks?