Suur tänu president Ilvesele eesti keele olulisusele ja oskamatusele tähelepanu juhtimast. Teema on oluline nii eesti keele ja meele kestlikkuse (Ilvese keeletäiendus) kui ka esteetilis-emotsionaalsel tasandil.
Ei ole suur saladus, et tänane (kõrg)haridussüsteem väljastab arenenud pöidlalihastega kirjaoskamatuid feisbuki-tegelasi, kellest pooled tunnevad küll tähti, aga ei saa aru.
Peale on kasvanud terve põlvkond tegelasi, kelle jaoks kolm lehekülge looduskirjeldust võrdub enesetapuga, kelle jaoks kümnete lehekülgede kaupa kultuurifilosoofiat «Dorian Gray portrees» jääb kättesaamatuks ja kes «Gilgameši» eepose asemel loeb lühikoomiksit.
Põlvkond, kelle jaoks kiri õppejõule «Kle, mis homseks on?», on kirjakunsti tippsaavutus.
Oma poliitkorrektsuses jättis president siiski mainimata, et põhjuseks ei ole Nõukogude minevik ega ülemaailmne imperialism. Põhjused ei asu pilvepiiril, vaid meie koduõues.
Mingil põhjusel, millest mina ei oska aru saada, on Eesti palgatõusu nõudev õpetajaskond ja haridus- (ja teadus)ministeerium oma jõuetust tunnistanud, käed üles tõstnud ja juba viimasel kümnel aastal asendanud ilukirjanduslikud lõpukirjandi teemad sisutühja sõnamulinat kannatavate esseepealkirjadega teemal «Mina ja maailm», «Mina ja Facebook» ja «Tahan ohutult liigelda».
Viimane oli minu kasupoja «lõpukirjandi» teema põhikooli lõppedes kaks aastat tagasi.
Et noored ei loe ja suudavad seedida vaid maksimaalselt viierealisi värvi vahetavaid ja plinkivaid tekstilõigukesi arvutiekraanilt, et kohustusliku kirjanduse lugemise asemel laaditakse internetist alla lühikokkuvõtteid, et õpetajad ei suuda ega taha tunnis kontrollida, kas teos ikka läbi loetud, on tänase seisuga tõsi.