MAARJA VAINO ⟩ Haridus tähendab üldinimlikku hüve, mitte isiklikku diagnoosi (3)

Maarja Vaino
, kirjandusteadlane
Copy
Personaalmeditsiini eeskuju ülekandmine haridusse tekitab mõtteid retseptiharidusest.
Personaalmeditsiini eeskuju ülekandmine haridusse tekitab mõtteid retseptiharidusest. Foto: Marko Saarm/Sakala

Personaalhariduse ideega paistab kangesti sedamoodi, et õpetajate puuduse tõttu lükatakse viimaste ülesanded õpilaste õlule, kes peaksid otsima seda, millest ise veel midagi ei tea, kirjutab kirjandusteadlane Maarja Vaino.

Hea õpetaja on see, kes valdab ennekõike oma aine sisu – tal on, mida lastele õpetada. Ta on kursis laste arenguga, millel on ammugi teaduslikult tõestatult omad kindlad etapid, nii psühholoogilised kui ka füsioloogilised. Juba sellest lähtuvalt oskab õpetaja valida teadmiste edasiandmiseks nii raskusastmed kui ka õppemeetodid ning silmas pidada oma klassis olevate laste erinevaid omadusi ja võimeid.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles