Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

RAIN MIKSER Moodsat hariduspoliitikat veavad meditsiiniloogika ja teadlaste pokemonimäng

Copy
Nüüdisaegset ajavaimu hariduses iseloomustab esmalt otsustajate, siis ekspertide ja viimaks praktikute klassi olemasolu. Haridus- ja teadusministeeriumi hoone Tartus.
Nüüdisaegset ajavaimu hariduses iseloomustab esmalt otsustajate, siis ekspertide ja viimaks praktikute klassi olemasolu. Haridus- ja teadusministeeriumi hoone Tartus. Foto: Sille Annuk

Õpetamise praktikute ja teoreetikute vahelise veelahkme põhjuseid tuleks otsida aastakümnete tagant, mil valdkonna otsustusõigus liikus õpetajatelt poliitikutele ning tekkis nn ekspertokraatia koos meditsiinilise paradigmaga, kirjutab haridusteadlane Rain Mikser.

Saan meditsiinist rääkida küll üksnes vahel polikliinikut külastava patsiendina. Ent kui minu rohu üle vaidleksid hea farmatseut, kes pole otseselt patsientidega tegelenud, ning kogenud ja armastatud perearst, siis usaldaksin patsiendina ilmselt esimest. Meditsiinis on seesugune ekspertsus võimalik ja ilmselt asjakohane. Vaevalt oleks see aga samamoodi olukorras, kus tegeliku koolielu teemadel vahetavad eriarvamusi edukas, ent õpetajakogemuseta haridusteadlane ning teiselt poolt kogenud ja hinnatud kooliõpetaja.

Tagasi üles