Inimese jaoks on täiesti loomulik seostada tarkust rehkendamisoskusega. Me õpime arvutama ja tegutsema arvudega (liitma, lahutama jne), õpime mõõtma nii aritmeetiliselt kui ka geomeetriliselt. Ja koos lugemis- ja kirjutamisoskusega moodustab meie arvutamisoskus tsiviliseeritud inimese hariduse aluse. Nii on see juba iidsetest aegadest peale, kirjutavad Aleksei ja Marcus Turovski.
Tellijale
Aleksei Turovski, Marcus Turovski ⟩ Loomad on tihti hämmastavad loendajad
Ometi on teada, et inimkultuurides, mis on otseselt seotud looduslähedase eluga, näiteks troopilisi metsi asustavatel rahvastel, on kasutusel arve eristavad nimetused nelja või viieni. Kõiki hulki, mis on suuremad kui viis, tuntakse lihtsalt ühe sõnaga «palju». See aga ei tähenda sugugi, et viiest suuremate hulkadega opereerimine neil lootusetult sassi läheks. Lubage esitada siin üks kindel ja suhteliselt täpne hulkade kvalitatiivse arvestamise viis, mis on ainult osaliselt seotud aritmeetikaga.