Toomas Kiho Kas aritmeetika ja õigekiri ülikooli õppekavadesse? (14)

Toomas Kiho
, Akadeemia peatoimetaja
Copy
Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho.
Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho. Foto: Kristjan Teedema

Kumb on ülikoolis tähtsam, kas kvantiteet või kvaliteet? See on põhiküsimus. Vastusest sõltub, milliseid otsuseid me peaksime tegema nii Eesti kui ka Euroopa kõrghariduspoliitikas, kirjutab ajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho.

Olen muidugi nõus president Alar Karise ja prorektor Aune Valguga: Eesti vajab tarka ja haritud rahvast. Valk esitab oma artiklis (PM, 23.01) retooriliselt küll kahtleva küsimuse, kas Eesti riik sedasama ikka tahab. Ning eks presidentki ole ju rohkem retoorik ja pelk pärispoliitikute kehutaja.

Aune Valk toetub oma arvamusartiklis rohketele allikatele, osundan: OECD iga-aastase haridusstatistika ja -analüütika väljaandele (Education at a Glance), haridus- ja teadusministeeriumi 2021. aasta palgaandmetel põhinevale statistilisele ülevaatele kutse- ja kõrgharidusõppe lõpetanute edukuse kohta tööturul, OSKA (Sihtasutus Kutsekoda, mille programmi rahastab Euroopa Sotsiaalfond) 2019. aasta tööjõuvajaduse uuringule, Eesti tööandjate manifestile, OECD kõrgharidussüsteemide võrdlusuuringule, pikaajalisele arengustrateegiale «Eesti 2035», «rahvusvahelistele aruannetele» ja ajakirjanduses ilmunud seisukohtadele.

Kommentaarid (14)
Copy
Tagasi üles