Teatrite uus rahastussüsteem ähvardas rahastuse vähenemisega näiteks selliseid teatreid nagu Von Krahl, VAT Teater ja Tallinna Linnateater. Teatrite hädakisa peale leidis sotsiaaldemokraadist kultuuriminister Piret Hartman ministeeriumi reservist veel ligi 0,9 miljonit eurot juurde.
Mõneti tuleb Hartmanist aru saada. Kui enne valimisi oleks Eestile kuulsust toonud Tallinna Linnateatri rahastus drastiliselt vähenenud, oleks see tähendanud kindlasti poliitiliste punktide kaotust sotsiaaldemokraatidele. Seega oli Hartmani käik mõneti sunnitud. Kuid see jätab ikkagi mulje kultuuriministri soleerimisest, süsteemi läbimõtlematusest ja poliitilisest suvast.
Põrgutee on sillutatud heade kavatsustega. Uus rahastussüsteem võimaldaks leida lisaressurssi ka väiksematele teatritele ja üksikprojektidele. Küsimus on siiski, miks hakati seda tegema nüüd, enne valimisi.
Isegi kui taheti head, on tulemuseks üks suur jama ja õnnetud inimesed – ennustatakse, et tekkinud segaduses, kus teatrid (nii riigi- kui erateatrid) ei tea ette, kas järgmises eraldusvoorus võib neile eelarvesse tulla 100 000 eurot vähem või rohkem, loobutakse palgalistest ja minnakse projektipõhistele töösuhetele, mis omakorda lisab ka teatrivaldkonda ebakindlust just inimestele, loojatele.
Aga riik ei saa endale lubada mõõtmatust ja mitmeti tõlgendatavust nagu kultuurilooming. Riik peab välja töötama võimalikult täpse süsteemi ja olema kõigi suhtes võimalikult erapooletu.
Muidugi võib kultuurist rääkides alati öelda banaalse lause, et rahas pole võimalik kõike mõõta. Aga riik ei saa endale lubada mõõtmatust ja mitmeti tõlgendatavust nagu kultuurilooming. Riik peab välja töötama võimalikult täpse süsteemi ja olema kõigi suhtes võimalikult erapooletu. Riik peaks vähemalt üritama olla kõiki osalisi rahuldav arbiiter, arvestades seda, et riiklikel teatritel on korralik kinnisvara, aga projektiteatrid teevad etendusi räämas ruumides.